Van nieuwe naam tot compleet nieuwe identiteit
Wij TechniekOTIB werd Wij Techniek. Een nieuwe naam die bij de nieuwe missie past. Waar OTIB zich richtte op de werkgevers binnen de technische installatiebranche, richt Wij Techniek zich op de 130.000 vakmensen. Wij Techniek is herkenbaar en aantrekkelijk voor de vakmensen in de installatietechniek.
De vakmens centraal
OTIB vroeg ons een nieuwe naam te ontwikkelen, passend bij de visie, missie, kernwaarden en merkbelofte. Wij gingen vervolgens aan de slag met het totaalconcept. Na de naam volgende een pay-off en compleet nieuwe huisstijl. Hierin staat de vakmens centraal.
Totaalconcept Wij Techniek
De eerste stap was een het definiëren van de brand key. Dit gaf ons inzicht in de merkessentie. Hieruit volgde de nieuwe naam en pay-off. OTIB werd Wij Techniek. We ontwikkelden een nieuw logo en huisstijl. In dit proces namen we tijd om iedereen mee te nemen in de keuzes, van management tot medewerkers en brancheorganisaties. We stelden richtlijnen op voor het gebruik van de nieuwe huisstijl en legden deze vast in een brandbook.
Offline en online uitwerking van de huisstijl
De nieuwe huisstijl hebben we vertaald naar de offline en online middelen van Wij Techniek. Van flyers, posters en advertenties tot ontwerp van een bus en headers voor social media.
Onze inzet
• Communicatiestrategie en – advies
• Art direction
• Ontwerp en dtp
• Tekst en redactie
• Projectmanagement
Communicatiemiddelen en diensten
• Logo Wij Techniek
• Huisstijl
• Huisstijlhandboek
• Correspondentie
• Kantoorartikelen
• Video
• Animatie
• Folders
• Flyers
• Posters
• Advertenties
• Banners
• Beursstand
• Headers online en social media
• Vakbus
Benieuwd of we ook iets voor jou kunnen betekenen? Kom bij ons langs voor een kop koffie en een goed gesprek.