Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven

SBB verbindt
en versterkt
onderwijs en praktijk
Een corporate campagne voor SBB
SBB brengt beroepsonderwijs en bedrijfsleven samen. Als netwerkorganisatie werkt SBB aan de kwaliteit van (een nieuwe generatie) vakmensen en verbinden zij deze met het bedrijfsleven. Door het erkennen en begeleiden van leerbedrijven met brancheoverschrijdende kennis. Op een manier die hen inspireert het beste uit zichzelf te willen halen. Sinds 2022 is zootz preferred supplier voor SBB.



Beeldconcept
De pay-off van SBB is: SBB maakt werk van praktijkleren. Om de woorden praktijk en leren meer lading te geven, vroeg SBB om een corporate campagne. De basis van het beeldconcept was de merkessentie ‘Verbinding’. Hieruit ontstond het idee om combinaties die werken te visualiseren. Oftewel combinaties die elkaar versterken, zoals het beroepsonderwijs en het bedrijfsleven.
Een combinatie die werkt
Ontdek hoe SBB onderwijs en praktijk verbindt
Uitwerking
Voor deze corporate campagne werken we in twee lagen. In de eerste laag introduceren we het concept van ‘een combinatie die werkt’. Dit doen we door combinaties te tonen die iedereen perfect vindt passen. Een bitterbal met mosterd, een kers en een taart.
In de tweede laag trekken we deze perfecte combinatie door naar SBB en laten we de link zien tussen het beroepsonderwijs en het bedrijfsleven. Zo tonen we dat de kennis toepasbaar is in het werkveld, een combinatie die werkt.