Perfetti van Melle
Een creatieve aanpak
Wij geloven in een creatieve aanpak en het ontwikkelen van strategieën die de merken van onze klanten onderscheiden. Onze samenwerking met Perfetti van Melle, waarbij we de merken Mentos en Chupa Chups hebben ondersteund, is hier een perfect voorbeeld van.
Opvallen
Voor Mentos hebben we in de campagne ‘Say Hello’ gewerkt aan de introductie van een limited editon-product. Hierbij hebben we bezoekers uitgenodigd om foto’s te maken met hun favoriete Mentos-kreet op een selfiewall. Door interactie te stimuleren en positieve merkassociaties te creëren, hebben we ervoor gezorgd dat Mentos opviel tussen andere producten in de drukke duty free shops. Om Mentos te laten opvallen op beurzen, hebben we een holobox-presentatie ontwikkeld. Deze presentatie trok de aandacht van beursbezoekers en wekte nieuwsgierigheid naar het nieuwe Mentos-blik.
Interactie
Daarnaast hebben we een interactieve touchtafel met games gecreëerd, waaronder de leuke ‘bubble mentos-shooter’. Met deze interactieve elementen zorgden we voor een ervaring die de betrokkenheid bij het merk versterkte. Voor de bezoekers van de beurzen en duty free locaties hebben we een rad van fortuin ontwikkeld. Dit is van concept tot verzending een zootz-productie geweest. Op dit moment hebben we er vijf die actief de wereld over reizen.
Educatie
We hebben ook educatief videomateriaal ontwikkeld om het personeel van de duty free shops te trainen in de verkoop van Perfetti van Melle’s producten. Dit was een interactieve video met vragen waarbij de medewerkers aan het eind een gepersonaliseerd certificaat ontvingen. Met behulp van een acteur en een greenscreen studio hebben we een volledige 3D wereld om hem heen weten te bouwen voor de beste beleving.