Vragen?

Een vraag of interesse in een van onze diensten? neem contact met ons op via post@zootz.nl

Gemeente Den Haag Campagne Park + Beach

Een campagne
identiteit

De gemeente Den Haag wil de verkeersdrukte van en naar Scheveningen verminderen. Vanaf 2017 is er een samenwerking met HTM en Q-park: Park+Beach. Een zogenaamde ‘last mile solution’. Na goede resultaten lanceert de gemeente per 1 juni een webapp die meerdere parkeerlocaties en meerdere vervoersmiddelen aanbiedt.

Gemeente Den Haag vroeg zootz een identiteit te ontwikkelen om het product te promoten.

De Kernboodschap

Park+Beach is een heldere en krachtige afzender. Lachend langs de file naar het strand rijden. Zelf kiezen hoe je verder reist. En waar je parkeert. De hele dag geen omkijken naar je auto. Zorgeloos en snel je auto de hele dag geparkeerd. Makkelijk reserveren van tevoren.

See

Het wordt mooi weer. Zullen we naar het strand gaan?

Do

We rijden naar Den Haag. Waar zullen we parkeren? Wat is het druk! Hoe pakken we het aan?

Care

We gaan weer naar huis. Dat parkeren gaan we de volgende keer slimmer doen… (of: dat ging soepel!)

De communicatiestrategie is gericht op het efficiënt bereiken van de doelgroep op meerdere contactmomenten. Door de nadruk te leggen op hoe de bezoeker de ‘last mile’ voor zichzelf makkelijk kan maken, laat je hem/haar nadenken over de reis. Het in kaart brengen van deze (klant-)reis geeft inzicht om de doelgroepen te bereiken op de juiste momenten.

Voor het uitwerken van communicatiemiddelen die goed aansluiten bij klantreis van de doelgroep wordt gebruik gemaakt van het See-Think-Do-Care-model. Dit marketingmodel van Google is ontworpen, om ‘de klant’ in iedere fase van de klantreis te bereiken met een passende boodschap. Doelgroepen hebben verschillende behoeftes in verschillende fases van een klantreis.

Outdoor signing

App design

Klantreis