Twee merken, één organisatie

Van Oort & Van Oort

Hoe verhouden de verhalen van Van Oort & Van Oort en PA Academie zich tot elkaar en hoe kunnen we dat communiceren? De twee merken waren voorheen slechts in de kleur van de logo’s verbonden. zootz wilde de versterkende combinatie benadrukken door de buitenwereld te tonen dat ze familie van elkaar zijn met één huisstijl en twee verwante logo’s.

Twee merken, één organisatie
Van Oort & Van Oort en de Public Affairs Academie zijn verwant. Ze horen simpelweg bij elkaar als twee zussen, als Yin & Yang of hand in hand (kameraden). Wij adviseerden duidelijk, open en bloot over de verwantschap tussen de twee merken te communiceren. We ontwierpen nieuwe logo’s en een complete huisstijl die aansluit bij deze visie. Daarna volgde een nieuwe website en de uitwerking van verschillende communicatiemiddelen.

Creatief proces
Tijdens een strategische sessie met de teams van Van Oort & Van Oort en Public Affairs Acadamie werd onze visie gedeeld en bepaalden we met het gehele team de richting die we op zouden gaan: twee logo’s met een grotendeels overlappende huisstijl. De creatieve uitwerking volgde. Met een gespiegeld beeldmerk, hetzelfde font en overeenkomend kleurgebruik hebben we de logo’s naar elkaar toe gebracht.

Na de vernieuwing van het logo en de huisstijl volgde een nieuwe website. Samen met onze broer DPI volgde een creatieve sessie voor de invulling van de website. Een website die moest voldoen aan de wensen en eisen van beide merken. Ook op de beide sites is de verwantschap tussen de merken goed te zien.

Communicatiemiddelen
• Logo/beeldmerk
• Huisstijl
• Communicatiemiddelen, waaronder visitekaartjes en briefpapier
• DPI maakte de nieuwe websites: www.vanoortenvanoort.nl en www.pa-academie.nl

Onze inzet
• Communicatiestrategie en -advies
• Ontwerp
• Projectmanagement