Merkbeleving centraal

Coty Netherlands

Al ruim 15 jaar ondersteunt zootz Coty met campagnes richting de kapper en eindconsument, maar ook met interne campagnes. Ons laatste werk is het Educatie Magazine herfst/winter voor de kapper. Het vertrouwde Educatie Magazine in een nieuw jasje.

Merkbeleving
Ieder halfjaar brengt Coty het Educatie Magazine uit. Een magazine met cursussen gegeven door topstylisten uit het vak, voor stylisten die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends en technieken. Waar voorheen de cursussen vooral werden geëtaleerd in het magazine, wilden we het nu over een andere boeg gooien. In dit nieuwste concept staat merkbeleving en het genereren van traffic naar de website centraal.

Perfectie in vorm en tekst
We startten met een redactievergadering samen met onze opdrachtgever. Tijdens deze vergadering maakten we de plank: de indeling van de rubrieken en artikelen. Dit werd de basis voor het magazine. Daarna was het tijd om aan de slag te gaan met het verzamelen van content. We namen interviews af en creëerden zo nieuwe verhalen, redigeerden aangeleverde content en deden de eindredactie. Onze ontwerper ging aan de slag met een nieuwe look-and-feel, wat het Educatie Magazine een echte magazine-uitstraling gaf. Het cursusaanbod had niet meer, zoals in voorgaande jaren, de aandacht. Het magazine is vooral een mooi magazine met interessante artikelen geworden. Een magazine voor in de salon.

“Voorheen een educatiebrochure, nu een prachtig magazine! Wat ziet het er ontzettend gaaf uit!” – Coty Professional Beauty

Communicatiemiddelen
• Gedrukt magazine
Bladerbare pdf

Onze inzet
• Content
• Interviewen
• Tekstschrijven
• Redactie
• Ontwerp
• Dtp